Comunitate locala

Comunitate locala

Schimbarile dorite de custodele Romaqua Group, cu privire la stakeholderi, au fost:

  • acumulare de noi cunostinte prin informare;
  • schimbarea de atitudine;
  • schimbarea de comportament si motivarea pentru actiune.

In aceasta etapa in care oamenii au cunostinte limitate privind reteaua Natura 2000 am considerat ca este adecvat sa se realizeze mai intai informarea corecta si ulterior sa se puna accentul pe schimbarea atitudinii si a comportamentului.

Astfel obiectivele de comunicare au fost urmatoarele:

  • cunoasterea de catre stakeholderi a statutului de sit Natura 2000 instituit pentru aria protejata Toplita – Scaunul Rotund Borsec (obiectiv de informare);
  • intelegerea rolului si semnificatiei unui sit natura 2000 in practica (obiectiv de informare);
  • eliminarea temerilor stakeholderilor (obiectiv de schimbare de atitudine);
  • acceptarea statutului de sit Natura 2000, instituit pentru aria protejata Toplita – Scaunul Rotund Borsec si implicit al planului de management ce va fi realizat pentru sit (obiectiv de schimbare de atitudine);
  • motivare pentru participarea la activitatile de consultare si sustinerea implementarii Planului de management (obiectiv de motivare/schimbare de comportament/actiune).

MESAJE

Din punct de vedere al nivelului de constientizare, oamenii pot fi incadrati 3 categorii diferite:

  • indiferenti, eventual cu actiuni ce au impact negativ asupra mediului;
  • cu atitudine favorabila fata de mediu, dar ca nu actioneaza in nici un fel;
  • implicati in protectia mediului.

Prin actiunile de informare si constientizare concepute in cadrul proiectului s-a  urmarit obtinerea de efecte favorabile pentru fiecare din cele trei categorii vizate mai sus, astfel incat, treptat, majoritatea sa devina favorabili si implicati in protectia valorilor naturale si culturale ale zonei sitului Toplita – Scaunul Rotund Borsec.

Mesajul general a fost:“Cu tine protejam natura!”.

In plus:

  • pentru cei indiferenti mesajul a urmarit faptul ca – “omul este parte integranta din natura si distrugerea naturii inseamna distrugerea existentei umane”;
  • pentru cei cu atitudine favorabila mediului s-a  insistat asupra ideii ca – “lipsa de implicare dauneaza naturii”;
  • pentru cei care sunt dedicati intr-un fel sau altul conservarii valorilor naturale mesajul a fost de – “sprijin si incurajare pentru protectia naturii”.

PUBLIC TINTA

Publicul tinta luat in considerare pentru actiunile de informare si constientizare in cadrul proiectului:

  • autoritatile administratiei publice locale (Toplita, Borsec, Sarmas, Galautas);
  • institutiile cu responsabilitati in aprobarea proiectelor de investitii din sit;
  • mediul de afaceri;
  • ONG-uri;
  • elevi;
  • populatia locala/publicul larg;

ACTIVITATI TIP DE COMUNICARE (COMUNICARE DIRECTA,  PRIN MATERIALE INFORMATIVE, ONLINE)

Actiunile de comunicare (informare si constientizare) avute in vedere in cadrul proiectului au fost:

Pentru comunicarea directa si comunicarea prin materiale informative:

  • 4 seminarii de educatie ecologica pentru elevii de gimnaziu,
  • 4 conferinte pentru constientizarea populatiei locale din localitatile Borsec, Toplita, Sarmas, Galautas
  • 2 conferinte cu reprezentantii autoritatilor publice locale si ai mediului de afaceri din zona sitului.

Pentru comunicarea online – Crearea unei sectiuni web dedicata proiectului si sitului Natura 2000